De ce iubim shopping-ul online?

signaturebymm_fun4

Vedeti expresia mea din poza de mai sus? Ei, cam asta a fost reactia pe care am avut-o prima data cand am auzit de shopping online. Ce este asta? Cum sa cumpar de pe net? De unde stiu eu ca produsele alea chiar exista? Cum ajung la mine?…si multe alte intrebari similare mi-au trecut prin minte in momentul respectiv. Trebuie sa recunosc, ideea de a face cumparaturi online mi-a ajuns la urechi abia pe la sfarsitul liceului, destul de tarziu (mi se pare acum) – desi sunt inca tanara, n-am fost chiar parte a generatiei nascute cu “device-uri smart” in mana, ci aia care a crescut odata cu boom-ul IT. De aici si confuzia mea totala cu privire la shopping-ul online. Evident, am trecut prin faza rezistentei la schimbare, m-am tinut tare si nu am cumparat nimic din magazinele virtuale pana prin anul trei de facultate, cred. Mi se parea o adevarata aventura sa fac asta, prea complicat, prea multe parti implicate, ce mai, o adevarata bataie de cap.

Dar, vedeti voi, vine o zi cand trebuie sa renunti la prejudecati, sa iesi din zona de confort pentru a descoperi lucruri cu adevarat frumoase. In final, nu asa ajungem sa cunoastem cei mai frumosi oameni din viata noastra, nu asa iau nastere iubirea si pasiunea aceea care se transforma in hobby-ul fara de care nu am putea sa traim? Ganditi-va de cate ori nu ati pierdut timp pretios din cauza fricii de schimbare! Mie mi s-a intamplat de prea multe ori, iar shopping-ul online nu face exceptie, din pacate.

Dar trecutul este trecut, iar eu m-am “reabilitat” – acum iubesc shopping-ul online, iar el ma iubeste pe mine, caci doar eu stiu cat de repede scade suma din contul de salariu :P. Dar stiti de ce imi place atat de mult chestia asta? Este o adevarata experienta. De ce spun asta? Pentru ca shopping-ul online iti permite sa:

  • Te uiti in voie la un produs ore in sir, daca vrei, fara ca cineva sa iti urmareasca fiecare miscare sau sa te intrebe din 5 in 5 minute “pot sa va ajut cu ceva?”, “avem promotii la X si Y” (de parca nu ai avea ochi sa vezi) sau “cautati ceva anume?”
  • Salvezi timp – tot ce ai visat in materie de haine si accesorii (eu asta ador sa cumpar online) este doar la un click distanta si te tot asteapta acolo pana cand iti faci timp sa arunci o privire din nou. Poti sa faci asta de oriunde, de la birou, din taxi, din metrou sau de pe o plaja pustie si indepartata. 🙂
  • Iti confera o senzatie de putere – plasarea comenzii te face sa te simti stapana pe deciziile tale si iti ofera un sentiment de impacare cu sine (stii ca faci ceva pentru tine si doar pentru tine, intr-o perioada in care timpul a devenit unul dintre cele mai pretioase aspecte ale vietii noastre).
  • Te face sa iti asumi alegerile si sa nu ai regrete – s-a intamplat de cateva ori ca, din bunavointa dusa la extrem, o vanzatoare dintr-un magazin fizic sa imi schimbe decizia de cumparare. Mi s-a spus ca nu imi sta bine cu ceva anume si ca mi-ar recomanda sa aleg altceva. Chiar daca mi s-a parut ca poate nu are dreptate, uneori tind sa cred ca altii vad mai bine decat mine, asa ca ma las pe mana lor. Si nu este chiar cea mai buna abordare. Am ramas de multe ori cu gandul la anumite produse pe care le-am adorat din prima clipa si cu altele inca atarnand in sifonier fara sa fie purtate vreodata. Shopping-ul online este instinctiv – si se spune ca primul instinct este si cel mai bun, de cele mai multe ori.

Cam astea sunt, in mare, principalele avantaje pe care eu le atribui conceptului de cumparatura online. Dar haideti sa vedem si ce mituri exista in legatura cu shopping-ul online si de ce raman doar la stadiul de fabulatii (in majoritatea cazurilor). 🙂

  • In magazinele online sunt numai haine care nu se vand, eventual cu defecte – nimic mai neadevarat. Mi s-a intamplat de foarte multe ori sa gasesc in magazinele online produse care in cele fizice inca nu ajunsesera. Haine cu defecte exista si in magazinele fizice (si stim prea bine, iar de cele mai multe ori nici nu sunt reduse decat la lichidarea de stoc), iar in online mai greu iti permiti sa oferi clientilor haine cu probleme (feedback-ul este instantaneu pe Facebook, Instagram sau pe forumuri). Iar daca exista site-uri care au avut parte de astfel de situatii cu siguranta ca acum au mare grija.
  • Dureaza o vesnicie pana sa ajunga comanda – produsele comandate de pe site-uri asiatice sau din alte colturi ale lumii, intr-adevar, ajung mai greu, in vreo 2-3 saptamani, daca nu optati pentru “express shipping” (dar chiar si asa mi se pare un termen rezonabil, avand in vedere cate mii de kilometri parcurg pana aici). Pe de alta parte, site-urile care au depozite in Romania trimit in cel mult trei zile (daca produsul este pe stoc) si de multe ori chiar si in 24 de ore. Deci, eu cred ca mai bine de atat nu se poate.
  • Retururile sunt o bataie de cap – in mediul online, orice ai achizitiona, poti returna in termen de 14 zile, fara sa oferi explicatii. Magazinele online sunt obligate sa accepte retururile, daca hainele sunt trimise in stare buna si in ambalajele originale si fie sa schimbe produsul (daca asta vrei), fie sa ramburseze banii. Este foarte simplu. Mereu am primit banii in cont in termenul promis sau mi s-au schimbat produsele fara probleme.
  • In realitate, a face cumparaturi online este mai scump decat shopping-ul in magazinele fizice – magazinele online au intotdeauna promotii, este un dat al cumparaturilor online, in timp ce in magazinul fizic acestea sunt organizate doar in anumite momente. In plus, foarte multe ofera transport gratuit chiar si la o comanda modica. Ce-i drept, sunt si site-uri online care au tarife ale transportului destul de ridicate, dar daca esti un vanator de comori poti ajunge sa platesti sub 10 lei pentru ca haine de la branduri cunoscute, care poate nu se gasesc pe piata, sa iti ajunga la usa atunci cand iti doresti. Un exemplu foarte bun este Shopamor.ro.

Sigur, sunt si alte mituri, dar acestea ar fi primele care imi vin in minte. Chiar mi-ar placea sa aflu de la voi ce alte “fabulatii” mai stiti despre shopping-ul online si ce credeti ca ar fi fost bine sa mai intre pe mica mea lista. 🙂

Si, daca tot am vorbit atat despre cumparaturi online, trebuie sa va spun ca mi s-a facut dor de o noua achizitie in materie de haine si accesorii, bineinteles. Asa ca va las cu drag, am putina treaba, am gasit aici, pe un site descoperit recent, o multime de rochite perfecte pentru sezonul de toamna si tare imi este ca al meu card va mai “saraci” putin. 😛

Cu drag,

Cori M.

 

 

Lasă un răspuns

